utorok 6. decembra 2016

Návod na gellak, postup- krok po kroku!

Na tento článok s postupom na gellak som sa chystala už veľmi dlho. Po tých asi dvoch rokoch, čo nosím gellak som si našla konečne tú správnu techniku, aby nechty boli dokonalé, nielen na pohľad, ale aby aj dlho vydržali a boli ako zo salónu. Dúfam teda, že dnešný článok, v ktorom vám ukážem ako naniesť gellak krok po kroku sa vám bude páčiť.


1. Ako prvé je dôležitá samotná manikúra. Hlavné je pozatláčať kožu v nechtovom okolí a dodať nechtu želaný tvar pomocou pilníka. Ja na zatlačenie kože používam Sally Hansen Cuticle Remover (recenzia TU), s ktorým to ide ľahko a rýchlo. K tomu používam ešte kovové kopýtko.


2. Keď už mám nechty opilníkované a upravené, tak ich vždy pretriem nejakým dezinfekčným prostriedkom, aby som odstránila mastný povlak, ktorý sa na nich môže nachádzať. Ak nemáte doma nič na dezinfekciu, tak môžte použiť aj obyčajnú alpu alebo si ruky umyte v jarovej vode, ktorá mastnotu určite odstráni, tak ako z riadu :) Potom na nechty nanesiem bezkyselinový primer. Je to priezračná tekutina, ktorá slúži na to, aby gellak lepšie prilnul na necht. Predtým som primer nepoužívala a častokrát sa mi stalo, že už po týždni mi gellak z nechtu zliezol, s primerom sa jeho životnosť určite predĺži.


3. Potom, keď primer zaschne, tak nasleduje naloženie bázy teda base coatu alebo spodnej vrstvy. Nielen bázu, ale potom už každý jeden krok nakladáme vo veľmi tenkej vrstve a nezabúdajte gélom prejsť aj po hranách nechtov. Taktiež je dôležité, aby ste si gelom neprešli na okolie nechtu teda na kožu, ak sa tak stane tak ešte pred vytvrdením v lampe, gél odstránite štetcom namočeným v cleaneri alebo v alpe.


Môj typ- ak chcete, aby mali nechty tzv. C oblúk a aby neboli ploské a rovné (najlepšie to vidieť, ak sa na necht pozriete z boku), tak po naložení každej gélovej vrstvy si ruku nasmerujte na 5 sekúnd nadol (hranami nechtov) a potom ešte na 5 sekúnd celú dlaň obráťte, tak aby celá plocha nechtu smerovala nadol. Gél je plastický a keď spravíte tieto pohyby, gél sa tak zhlukne a nebudú nechty vyzerať ako rovné lopatky, ale budú mať pekný oblúčik. 



tu vidieť, že nechty nie sú ploské ale pekné oblé

Potom už stačí dať ruku pod lampu. Ja mám led lampu, tak ich vytvrdzujem asi 40 sekúnd, ak máte UV lampu, tak vytvrdzujete 2 minúty.


4. Tento krok je voliteľný a je ním naloženie tzv. spevňujúceho gellaku, ktorý možno použiť aj na predĺženie nechtu. Tento produkt majú určite aj iné firmy s nechtovou kozmetikou (napr. aj Indigo má niečo podobné). Jeho názov je Hardi Milk, má jemnú mliečnu farbu a ja ho používam preto lebo moje nechty sú s ním oveľa pevnejšie, hlavne keď ich mám dlhé, tak mám istotu, že ich len tak ľahko nezlomím. Semilac má v svojom sortimente aj priesvitný Hard, ktorý mám tiež a s ním to ide tiež rovnako. Hardi Milk sa môže použiť aj ako klasický gellak, čiže po jeho naložení dáte už len top coat a hotovo. Ja nakladám dve tenké vrstvy, samozrejme každú zvlášť dávam do lampy a nezabúdam ani na 10 sekundový trik ako som spomínala v bode č. 3, čiže pred vytvrdením smerujú ruky nadol.
Ak máte nechty tvrdé a viete, že sa len tak ľahko nezlomia, tento krok môžte vynechať a prejsť rovno na nanášanie farebného gellaku.


5. Po báze a v mojom prípade aj po Hardi Milk, nasleduje naloženie farebného gellaku. Záleží od danej farby, akú chcem použiť, ale väčšinou si dávam dve tenké vrstvy, pri menej pigmentovaných farbách niekedy až tri vrstvy. Nezabúdajte, že vrstvy musia byť tenké. Je lepšie naložiť viac tenkých vrstiev ako jednu a hrubú, vtedy sa gellak môže z nechtov zlúpnuť. Každú vrstvu samozrejme zvlášť utvrdzujeme v lampe. Môžte smelo kombinovať gellaky rôznych značiek, pri správnom postupe vydržia dlho. Moje obľúbené sú Semilac, Bluesky a mám aj pár no name gellakov. Veľký výber gellakov je na ebay, či aliexprese, kde si za pár dolárov môžte kúpiť odtiene od výmyslu sveta, avšak do bázy a vrchného laku by som investovala viac a stavila na značku, ktorá za zaoberá nechtovou kozmetikou lebo práve báza a top coat sú základom dlhotrvácnosti a nie farba.


6. Posledný krok je naloženie vrchnej vrstvy, čiže top coatu. Poznáme dva typy- výpotkový (ktorý zanecháva lepkavú vrstvu na nechte, ktorú treba po vytvrdení pretieť clenerom) a bez výpotkový teda No Wipe (ten ktorý sa už nemusí pretierať clenerom). Mne sa najviac osvedčil No Wipe lebo sa mi vidí, že dodáva nechtom ešte väčší lesk ako top coat, ktorý treba pretierať. Top coat nakladáme tiež v jednej tenkej vrstve a dávame pozor, aby sme sa nedotkli nechtového okolia a dávame do lampy vytvrdiť.



Dúfam, že môj návod vám pomôže k tomu, aby ste mali krásne nechty. Je to jednoduché len chce to trocha cviku a trpezlivosti. Ak vás ešte niečo zaujíma ohľadom gellaku, kľudne sa pýtajte v komentároch alebo mi napíšte mail. Taktiež budem rada, ak sa podelíte aj vy o vaše rady a typy ako si robíte gellak.

1 komentár: