piatok 1. mája 2015

Pleťové sérum s retinolom!

Sérum s retinolom som si kúpila na začiatku tohto roka a odvtedy ho intenzívne používam. Myslím, že po viac ako trojmesačnom používaní Vám môžem podať objektívnu recenziu.


Najskôr si povedzme, čo vlastne retinol je. Retinol je čistou a zároveň najsilnejšou formou vitamínu A. Mnohé štúdia dokázali, že retinol zamedzuje tvorbu vrások, zlepšuje štruktúru pokožky, redukuje pigmentové škvrny a zvyšuje hydratáciu pokožky. Tento vitamín preniká hlboko do pokožky a tak sa v súčasnej dobe stáva vyhľadávaným omladzujúcim prostriedkom. 
Na trhu je veľmi veľa kozmetických firiem, ktoré ponúkajú v svojom sortimente séra, či pleťové krémy s retinolom/ vitamínom A ( i keď o krémoch by som zapochybovala- čítajte ďalej a dozviete sa prečo). Určite nájdete kozmetické produkty v lekárni, či možno aj v drogérií, ja sa priznám, že osobne som takéto sérum nehľadala ani v našich drogériách, či lekárňach, ale rovno som začala hľadať na internete.


Americký internetový obchod True minerals, z ktorého som mala aj chemický peeling, má v svojej ponuke rôzne druhy prírodných produktov zameraných na pleť a tak som u nich našla aj spomínané sérum s retinolom a rozhodla som sa, že vyskúšam a objednám si ho a navyše toto sérum obsahuje aj kyselinu hyalúronovú. Cena séra bola cca. 17 USD aj s poštovným, čo je celkom prijateľná suma oproti podobným produktom na trhu.
Musím, ešte spomenúť, že séra tohto typu sú určené pre vekovú skupinu 25 rokov vyššie, niekde som sa dočítala, že po prekročení tridsiatky by podobné séra s obsahom retinolu mali byť samozrejmosťou. Ak ste prekročili štvrťstoročnicu, tak intenzita používania séra by mala byť aspoň raz, či dvakrát do týždňa a s pribúdajúcim vekom by sa dávkovanie malo zvyšovať. Myslím že každý druhý deň po dobu pár týždňov (min. 6 týždňov) pravidelného používania sa dostavia prvé výsledky. Ja ho používam raz za dva-tri dni ráno aj večer. Sama za seba môžem povedať o prvých výsledkoch ako napr. jemnom vyhladení malých vrások a  o rozjasnení pleti. Po nanesení séra je pleť jemná a pružná. Celkovo som si všimla, že túto zimu má moja pleť fajn obdobie. Vitamín A tiež priaznivo pôsobí aj proti tvorbe akné- nové vyrážky sa mi objavia len sporadicky ( len v čase hormonálnych zmien) a keď sa nejaká objaví, tak za dva dni sa zahojí. 



Sérum je vhodné pre všetky typy pleti, neupcháva póry a ľahko sa vsiakne do pleti.
Vitamín A má ako ste sa mohli dočítať veľmi dobré vlastnosti, no má aj pár mínusov, ktoré by sme mali vedieť. Retinol je nestabilná látka, ktorá ľahko podlieha oxidácií a nemá rada svetlo. Vitamín A je rozpustný vo vode a preto, ak sa dostane do styku s vodou stáva sa neúčinný, preto ak si kupujete pleťový krém s obsahom retinolu, tak pravdepodobne to bude len marketingový ťah, lebo väčšina krémov obsahuje vodu a tým pádom retinol v ňom neposkytuje žiaden účinok. Takže, ak sa rozhodnete pre nejaké pleťové sérum s retinolom , či dokonca krém pozorne si prečítajte jeho zloženie. 
Moja vyhliadka do budúcnosti- po spotrebovaní tohto balenia určite aj naďalej budem používať retinol, otázne je len či presne túto značku, lebo ako som pozerala na stránke, tak konkrétne tieto séra sú momentálne vypredané a v ponuke majú séra inej značky, v každom prípade určite budem hľadať a dám Vám vedieť.

                 Používate aj Vy pleťové séra? Aké sú Vaše najobľúbenejšie?

8 komentárov:

  1. Asi bych si podobné séra s obsahem retinolu měla taky pomalu shánět. :-D
    giveaway

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ak sa už na to cítiš, tak kľudne určite tým nič nepokazíš...

      Odstrániť
  2. Pletova sera nepouzivam ale rada bych si nejake poridila. Tohle vypada vazne dobre :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pleťové séra nepoužívam, no toto vypadá super :)
    LifeAsIva

    OdpovedaťOdstrániť
  4. pleťové séra tiež nepoužívam, ale táto recenzia je super! :)
    ľúbezná

    OdpovedaťOdstrániť